Sayu lihat perompak menangis






MOHAMMAD SOHAIL menunjukkan bagaimana beliau mengacukan raifal ke arah seorang lelaki yang cuba merompak kedainya di New York baru-baru ini.






NEW YORK - Seorang pemilik kedai bersenjatakan sepucuk raifal di sini menyatakan dia berasa kasihan dan simpati dengan seorang perompak yang menceroboh premisnya.

Pemilik kedai berkenaan, Mohammad Sohail memberitahu, dia sayu selepas melihat perompak itu menangis teresak-resak dan mendakwa melakukan jenayah tersebut semata-mata bagi membantu keluarganya yang kelaparan.

Malah, dalam insiden pada 21 Mei lalu, Mohammad turut memberi sebuku roti bersama wang tunai AS$40 (RM140) sebelum menyuruh lelaki berkenaan supaya berjanji tidak lagi melakukan jenayah tersebut.

"Ini merupakan seorang lelaki dewasa dan dia menangis seperti bayi," kata pemilik kedai yang terletak kira-kira 100 kilometer ke timur bandar raya New York kelmarin.

Seorang anggota polis, Sarjan John Best berkata, lelaki yang membawa sebatang kayu pemukul besbal membuang senjata tersebut selepas Mohammad tiba-tiba mengeluarkan rifelnya dan mendengar nasihat pemilik kedai itu.

Menurutnya, perompak berkenaan kemudian mengambil roti dan wang tersebut sebelum melarikan diri. - AP

Sumber: Kosmo
(Khamis, 4 Jun 2009)

0 comments: